Od zera do kodera! Ścieżka nauki i rozwoju ucznia na kursie online.

03 lipca 2020

Rodzice często zastanawiają się czego właściwie ich dziecko uczy się na kursie programowania. Jak to sprawdzić skoro nie jest się 'osobą techniczną' a linijki kodu to czarna magia?

Z myślą o nich stworzyliśmy przejrzystą wizualizację ścieżki rozwoju ucznia, opartą na zdobytych umiejętnościach jednego z naszych uczniów kursu 'Szkoła Pythona'. 

Oto projekty Filipa (lat 13) 😲👌

MODUŁ 1
CEL: Zapoznanie się z zasadami kursu, informacje organizacyjne

MODUŁ 2

CEL: Stworzenie krótkiego dialogu użytkownika z komputerem z wykorzystaniem zmiennych

NAUKA ELEMENTÓW:
zmienne
typy danych
funkcje 'print' oraz 'input'





MODUŁ 3

CEL: 
Narysowanie z pomocą modułu 'turtle' domku oraz swoich inicjałów

NAUKA ELEMENTÓW:
✔ 
moduł 'turtle'
 
funkcje poruszania się i skrętów
 
ustawienia kolorów
 
pętla 'for'





MODUŁ 4

CEL: Stworzenie kalkulatora w języku Python. Użytkownik ma możliwość wykonania podanych działań poprzez podanie działania oraz poszczególnych liczb.

NAUKA ELEMENTÓW:
✔ funkcja 'upper'
warunek 'if'
✔ zmiana ciągu znaków na liczby
✔ pętla 'while'





MODUŁ 5

CEL:
Projekt, w którym komputer losuje liczbę, a zadaniem użytkownika jest jej odgadnięcie. Użytkownik ma ograniczoną liczbę prób.

NAUKA ELEMENTÓW:
✔ moduł 'random'
✔ zliczanie ilości prób
✔ 
warunki 'if'
✔ porównywanie liczb
✔ 
algorytm 'dziel' i 'zwyciężaj'






MODUŁ 6

CEL:
 Stworzenie gry polegającej na klikaniu w elementy na planszy. Po kliknięciu element wydaje dźwięk i na sekundę zmieniąją podstawiony obrazek.

NAUKA ELEMENTÓW:
 podstawy biblioteki 'pygame zero'
 funkcje 'draw' oraz 'update'
zegar w 'pygame zero'
 obsługa kliknięć myszą
 podstawianie obrazków





MODUŁ 7

CEL:
 Stworzenie gry, w której użytkownik odbija piłkę paletką. Paletka wykonuje ruch albo za wskaźnikiem myszy albo po naciśnięciu strzałek na klawiaturze. Gdy piłka spada na ziemię, odejmowane są życia. Za każde odbicie piłki przez paletkę zdobywany jest punkt.

NAUKA ELEMENTÓW:
✔ 
obsługa klawiszy w grze
przesuwanie elementu na pozycję, w której znajduje się mysz
odbicie piłki od ścian
zliczanie punktów
odejmowanie żyć
 narysowanie ekranu przegranej
wypisywanie punktów i ilości życia na ekranie





MODUŁ 8

CEL:
 Stworzenie gry typu 'Space Invaders', w której użytkownik kieruje statkiem, a jego zadaniem jest zestrzelenie wszystkich statków kosmitów.

NAUKA ELEMENTÓW:
animacja wielu elementów jednocześnie
działania na listach
zaplanowanie strzałów wroga
 rysowanie ekranu przegranej i wygranej
odejmowanie żyć
 obsługa kolizji pocisku ze statkiem





MODUŁ 9

CEL:
 Podsumowanie zdobytej wiedzy. Ostatnia praca domowa. Informacja o grupie PYTHON PRO oraz możliwości kontynuacji nauki. 



Niesamowite projekty prawda?? 👍👍

Nasze kursy programowania online dla dzieci to kompleksowe programy edukacyjne, które uczą przyszłościowych umiejętności. 


🔸 Jeśli jesteś zainteresowany kursem 'Programowanie gier w Pythonie' Zapraszamy ➡TU⬅ 🔸





W razie pytań 👇
Napisz 📧 kontakt@wowschool.pl
Zadzwoń ☎ +48 575 889 993